Esettanulmány: fizetett hirdetés és az InstaBot összehasonlítása

Közzétéve: 2019-04-14

Felmerülhet a kérdés, miért éri meg előfizetni InstaBot-ra? Mennyi követőt, megtekintést, lájkot tudunk vele szerezni? Saját kutatással szeretnénk megválaszolni ezt a kérdést.

Vegyük csak azt, hogy InstaBot Individual fiókot válaszunk. Egy hónap alatt ez azt jelenti, hogy  30 x 1000 = 30000 interakciót végezhetünk el, azaz ennyi ember fogunk megcélozni. Leghatékonyabb, hogyha ezeket az interakciós lehetőségeket követésre használjuk fel. Átlagosan a 30000 követés kéréséből megfelelő célzással 8000-et viszonozni fognak. Azaz egyhavi előfizetésből 8000 organikus követést értünk el, mindezt 5000 forintból. Ha ugyanezt fizetett hirdetéssel szeretnénk elérni, akkor a jelenlegi árakon számolva ez követőnként 50-100 forintba kerülne.

Felmerülhet a kérdés, hogy ezzel a már jól felépített fiókkal mennyi forgalmat érhetünk el organikusan, azaz a poszt feltöltése után a hírfolyamban történő betöltéssel. Tesztprofilunkkal, ami a poszt feltöltésének pillanatában 20000 követőt számlált, 1100 likeot ért el, egy teljesen átlagos kiskutyát ábrázoló képre. Ez azt jelenti, hogy ezentúl a megszerzett követők 5%-a látni fogja kampányunkat ingyen. Tehát minél nagyobb közösséget építünk fel, annál többen fogják a közösségből látni kampányainkat.