A közösségi média marketingereje: hogyan lehet több mint 50 millió embert arra ösztönözni, hogy lájkoljanak egy tojást.

Közzétéve: 2019-03-01

A közösségi média marketingereje: a világrekorder tojás, avagy hogyan lehet több mint 50 millió embert arra ösztönözni, hogy lájkoljanak egy tojást.

Szinte futótűzként terjedt el az interneten a World Record Egg nevű felhasználó által megosztott tojás (valóban egy egyszerű, hétköznapi tyúktojás fehér háttéren). A profilt látszólag erre hozták létre, semmi mást nem tartalmazott előtte. Azóta azonban több mint 50 millió lájkkal, közel 10 millió követővel és néhány millió kommenttel rendelkezik. Sőt, néhány nappal ezelőtt ugyan azt a képet másodszor is kitette a felhasználó, ez a néhány nap alatt ugyanúgy milliós mennyiségű lájkkal gazdagodott.

Mindez megmutatta, hogy mekkora erő rejtőzik a közösségi médiában. Egy ilyen látszólag viccnek szánt poszt több lájkot kap, mint Ausztrália vagy Lengyelország teljes lakosságszáma. És hogyan érték ezt el? Egy automatizált marketingeszközzel, mint amilyen az InstaBot is. A kampány beindításában van hatalmas szerepe a robotnak: el kell juttatnia az első leendő lájkolókhoz. Ezek után automatikusan megjelenik a népszerű posztok között, és az öngenerált folyamat kezdetét veheti. Látszik is, hogy a profil követ közel ezer főt, valószínűleg ők lehettek az elsők, akik követték a felhasználót, akikkel beindult ez a folyamat.

Ez a kísérlet nagyszerűen megmutatta, hogy milyen könnyedén lehet megfelelő célzással felhasználókat toborozni, követőtábort növelni. Mit tudunk ebből saját magunk hasznosítani, mit vonhatunk le tanulságként? Bátran használjuk a követés funkciót, ugyanis a felhasználók egy bizonyos hányada reflexszerűen visszakövet. Az ő hirfolyamukba posztjaink ingyen belekerülnek, ami organikus forgalmat eredményez. Ezenfelül érdemes megjelölni másokat, hiszen arról értesítést kap a felhasználó, ami figyelemfelkeltő.