Instagram és a hashtag használat

Közzétéve: 2020-06-01

Az Instagram profil egy remek módja annak, hogy vállalkozásunkat hirdessük, brandet építsünk, szélesebb felhasználói köröket érjünk el. Az alkalmazást naponta több ezren használják, és a felhasználók képesek akár órákat is eltölteni a képek böngészésével. Ennek tudatában azt gondolhatjuk könnyű őket elérni, ám mint minden más közösségi platform, telis tele van hirdetésekkel így nincs is olyan egyszerű dolgunk. Kivéve akkor ha ismerünk néhány olyan praktikát amellyel növelhetjük követőbázisunk számát (és itt most az aktív felhasználókra gondolunk, nem az inaktív álprofilokra).

Ha már van egy profilunk amit némi tartalommal is elláttunk, itt az ideje hogy követőket szerezzünk. Hogy hogyan? Használjunk hashtageket!

A hashtag szó használata mára már mindennapossá vált, érdemes azonban kicsit utánajárni, mire is jó, mert mint minden eszközt lehet ezt is helyes és helytelen módon alkalmazni. Valamint azt is le kell szögeznünk, hogy mást jelent egy vállalkozás és egy átlagos felhasználó számára is.

Miért olyan fontos a # használata az Instagramon? Bátran kijelenthetjük, hogy ez az egyik összetevője a sikerünknek. A platform ugyanis csak korlátozott keresési lehetőségeket kínál. A hashtag használata hozzájárul a tartalom megismertetéséhez, valamint új követők generálásához. Lehetővé teszik ugyanis, hogy vállalkozásunk megjelenjen a célközönség kereséseiben és hogy több emberhez eljusson a tartalom.

Ha szeretnénk hashtageket használni, akkor az Instagramon belül 3 helyen is megtehetjük:
- Instagram hírfolyam
- Instagram sztorik
- IGTV

Figyelem! A hashtag használatnak van némi korlátja is:

A hírfolyamba feltöltött képek esetében legfeljebb 30 hashtag használható, minden további nem fog megjelenni a keresésben, ugyanez elmondható az IGTV-ről is. Sztorikban pedig legfeljebb 3-at használhatunk, ehhez használhatjuk a hashtag-matricát vagy egyszerűen beilleszthetjük szövegmezőbe.

Az Instagram hírfolyam az egyik legjobb módja annak hogy megjelenjünk a keresési eredményekben. Itt azonban a siker még nem garantált, ugyanis nem minden hashtag működik ugyanúgy. Érdemes kiépíteni a megfelelő stratégiát, valamint kialakítani egy hashtag adatbázist. Itt érdemes figyelembe venni, hogy vállalkozásunk mivel foglalkozik, tehát a hashtag legyen márkaspecifikus, termékspecifikus és akár helyspecifikus is. Vannak nagyon népszerű hashtagek az instagramon, amelyek sok embert elérhetnek. Itt azonban ügyeljünk arra, hogy a népszerűsége miatt akár percenként is felkerülhet új képek, így a tartalmuk gyorsan a süllyesztőben végezheti. Emellett pedig érdemes figyelni, hogy mi épp az aktuális trend, hiszen ami ma még népszerű hashtag az nem biztos hogy holnap is az lesz.

Összességében tehát használjunk hashtageket, hiszen segítenek több embert elérni, hozzájárulnak a közösség növeléséhez és az elköteleződés fokozásához.

Tudtad? Az Instabot segítségével automatizáltan kiszűrheted a számodra releváns hashtegeket, így célzottabban elérheted a potenciális felhasználókat.