Instagram Insights magyarul

Közzétéve: 2020-04-06

Ha jelen vagyunk az Instagramon és rendelkezünk üzleti profillal, érdemes kihasználnunk az általa nyújtott lehetőségeket, mint például az Instagram Insights.

 

De mi is az az Instagram Insight?

Egy elemző eszköz, amely adatokat szolgáltat a követőink demográfiai összetételéről, tevékenységükről és az általunk megosztott tartalmakról. Ezek birtokába könnyen összehasonlíthatjuk tartalmainkat, mérhetjük kampányaink sikerességét.

Fontos hangsúlyoznunk, hogy ez a funkció csak üzleti fiókok esetében használható, így ha még nem tetted volna meg váltsd át személyes profilodat. Érdemes azt is tudni, hogy ha valamilyen oknál fogva visszaállítjuk üzleti profilunkat, minden adatunkat elveszítjük.

Nézzük is meg, milyen fontos adatokat találunk a felületen:

 

#1 Demográfiai adatok

Ahhoz, hogy ezekhez az adatokhoz hozzáférhessünk, legalább 100 követővel kell rendelkeznie profilunknak!

A demográfiai adatokat a Követők menüpontban érhetjük el.

Itt megtekinthetjük a követőink korcsoportját, nemét, és helyét. Ezek az információk segítenek abban, hogy jobban megértsük kik követik a profilunkat, feltérképezhetjük, hogy a megfelelő célcsoportot érjük-e el a platform segítségével. Ezenkívül pedig nagy segítséget nyújt a hirdetéseink célzásához.

A demográfiai adatokon túl itt tekinthetjük meg, hogy követőink mikor és mely napokon a legaktívabbak. Ezeken a napokon és időpontokban érdemes olyan tartalmakat közzétenni amivel maximalizálhatjuk az elérhetőséget és elköteleződést.

 

#2 Instagram történetek

Az Insights lehetőséget nyújt arra, hogy sztorijainkat értékeljük az elmúlt 2 hétből. Fontos, hogy itt az összesített adatok fognak megjelenni nem az egyes bejegyzések elérései. Természetesen alkalmazhatunk különböző szűrőket, hogy konkrétabb adatokhoz juthassunk. Ezek elemzésével megtudhatjuk, hogy milyen tartalmakat kedvelnek a követők, mi váltja ki belőlük a legnagyobb aktivitást. Segítségével könnyen összeállíthatjuk jövőbeli stratégiánkat.

 

#3 Promóciós adatok

Az itt található adatok összefoglalást nyújtanak a megjelenésekről, a profilra történő kattintásokról. Megtekinthetjük a közönséget nem, életkor és hely szerint. Itt mérhetjük együttműködéseink, hirdetéseink sikerességét.

 

Az Instagram Insights egy ingyenes eszköz a tartalom elemzéséhez anélkül, hogy el kellene hagynunk az alkalmazást. Az adatok segítenek többet megtudni a közönségről, arról, hogy milyen tartalom vonzza őket, és hogy hogyan teljesítenek hirdetéseink. Ezekkel az értékes információkkal meghatározhatjuk a közönség számára releváns tartalom típusát és közzétételét.