Az Instagramon nem elég jelen lenni, elárasztani tartalommal a felhasználókat és minden marketing fogást és eszközt bevetni. Egy ilyen széles felhasználókörrel rendelkező platformon könnyen elveszhet vállalkozásunk, hacsak nem ismerünk olyan praktikákat, amelyek segítenek középpontba kerülni. Legyen szó meglévő közösségről vagy új követők szerzéséről segítünk, hogy ne válj láthatatlanná:

A legegyszerűbb módszer természetesen, ha hirdetési kampányokat futtatunk Instagramon. Azonban mielőtt ezt létrehoznánk mindenképpen mérjük fel a célközönségünket: tudnunk kell pontosan kiket szeretnénk elérni, hiszen csak így tudunk pontosabban célozni. A hirdetések elengedhetetlenek, ha új terméket vagy szolgáltatást vezettünk be. Ezzel nem csak újabb felhasználókat vonhatunk be, de előtérbe kerülhetünk a már meglévő közösség előtt is. Az Instagram-hirdetések nem csak a célpiac elérését teszik lehetővé, hanem hozzáférést is biztosítanak a hirdetéselemzéshez és a statisztikákhoz, beleértve az elérést, a kattintásokat és más mutatókat. Miután tudjuk, hogy a felhasználóknak mi tetszett és mi nem tetszett a hirdetésben, a jobb teljesítmény érdekében javíthatjuk a következő kampányt.

Szélesebb körű közönséget érhetünk el, ha meghívunk egy vendéget az instagram live videónkba. A live lényege, hogy őszintébb, személyesebb képet mutassunk követőink számára és valós időben beszélhessünk a dolgokról. Ez a platform tökéletes a beszélgetésekhez. A felhasználók kommentelhetik a live-ot, kérdéseket tehetnek fel, és kérhetik, hogy szerepelhessenek a videóban.  Ha szélesebb köröket szeretnénk elérni fontoljuk meg, hogy valakit meghívunk a live-ba. Ezzel az ő követőit is elérhetjük, persze ez csak akkor hatásos, ha olyan személyt hívtunk meg akinek a követőbázisa releváns számunkra. 

Ha kezdők vagyunk ebben a műfajban akkor se aggódjunk, az élő videó nyers és organikus. Arról szól, hogy megmutasd valódi éned és követőid kapcsolatba léphessenek veled. Ne feledd, hogy az Insta Live akkor érdekes, ha értéket ad a felhasználóknak még akkor is ha terméket vagy szolgáltatást próbálunk eladni, keressük a közösség problémájának megoldásait.

Szintén növelheti a vállalkozásunk láthatóságát, ha arra összpontosítunk, hogy hozzájáruljunk a közösséghez. Hogy ez mit is jelent? A fogyasztók szeretik amikor a vállalatok törődnek az emberekkel a bolygóval és a környezettel.  A megoldás tehát ha adománygyűjtést szervezünk egy olyan szervezet számára, amely követőinknek fontos, vagy létrehozhatunk egy jótékonysági kezdeményezést, ami szintén nagy visszhangot válthat ki.

A láthatóság növelése és a szélesebb közönség bevonzása érdekében koncentráljunk a társadalmi közösség kiépítésére. Az Instagramon való társadalmi jelenlét növelheti a márka ismertségét, növelheti a hírnevét, növelheti a hitelességet, és remélhetőleg értékesítéshez vezethet.