Instagram marketing

Közzétéve: 2020-07-06

Napjainkra az Instagram a világ egyik legnagyobb képmegosztó portáljává nőtte ki magát. Havonta több mint 800 millió aktív felhasználóval rendelkezik, naponta több mint 60 millió fényképet tesznek közzé, amelyek összesen akár 1,6 milliárd kedvelést is kaphatnak. Az Instagramban rengeteg marketing lehetőség rejtőzik, számos influencer és cég van jelen a platformon. Megfelelő marketing terv mellett a mi vállalkozásunk is nagy sikereket érhet el.

Az első és talán legfontosabb lépés a siker útján, hogy a vállalkozásunk üzleti profillal rendelkezzen. Ha esetleg még nem váltottuk volna át fiókunkat, akkor a Beállítások menüpont alatt ezt könnyen megtehetjük. Az üzleti profilnak megvannak a maga előnyei így ezt a lépést semmiképp se szalasszuk el.

Íme néhány előny:
- A követők rákattinthatnak a kapcsolatfelvétel gombra, így azonnal kapcsolatba léphetnek a vállalkozásunkkal
- Létrehozhatunk hirdetéseket anélkül, hogy a Facebook hirdetési eszközeit kellene használnunk
- Hozzáférést kapunk az Insights nevű Instagram elemző eszközhöz, amely statisztikákat szolgáltat, ezek pedig segítségünkre lehetnek a további munkánkban

 Ha elindítottuk üzleti profilunkat el is kezdhetjük tartalommal feltölteni profilunkat. Az Instagram remek hely a termékek hirdetésére. És ha mindezt a megfelelő módon tesszük akkor a felhasználókat sem bosszantani sem elijeszteni nem fogjuk. Ne próbáljunk meg direkt módon mindenáron valamit eladni nekik, hanem ösztönözzük őket aktivitásra, amelyhez nincs másra szükség, mint stílusos és kreatív termékfotókra. Itt tényleg minden csak a kreativitásunkon múlik.

Emellett persze alkalmazhatunk fizetett hirdetéseket, amelyek által nagyobb közösséget érhetünk el. Ha el szeretnéd érni a potenciális ügyfeleket az Instagramon, akkor ezt a leggyorsabban influencerek segítségével teheted meg, akik már nagy közönséget építettek ki. A felhasználók szívesebben vásárolnak tőlük, hiszen megbíznak bennük, adnak a véleményükre. Ehhez az első lépés, hogy keressünk néhány olyan véleményvezért, akik relevánsak a célcsoportunkhoz illetve a termékhez, szolgáltatáshoz amit nyújtunk. Ezután már csak instrukciókat kell adnunk számukra, majd várni, hogy megjelenjünk a profiljukon.

Ha a hírfolyamunkba már töltöttünk fel tartalmat, ne feledkezzünk meg az Instagram történetekről sem. A márkák a történetek segítségével rögzíthetik a színfalak mögötti képeket, amelyek nem feltétlenül olyan magas színvonalúak, mint a szokásos bejegyzések. Számos lehetőséget kínálnak a sztorik, ha szeretnél te is profi történeteket gyártani ide kattintva megnézheted tippjeinket.

Tipp: sztorijainkat rendezzük highlightokba, így azt a későbbi követőink is könnyedén visszanézhetik majd.

És hogy mi segít még abban, hogy sikeresek legyünk? Figyeljünk a követőinkre. Az adatok, elemzések magukért beszélnek, könnyen segíthetnek abban, hogy a felhasználók milyen tartalmakat kedvelnek jobban, mikor a legaktívabbak, mire kattintanak szívesen.